Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
25. april 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 12. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål
89 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 89:
"Idet det bemærkes, at tilkørselsforholdene på Model2d svar nøje til lo v-
forslaget, dog med flere stoplys på strækningen til Rødovre på lovforsl a-
gets linieføring og at det fra starten af Model2d projektet hele tiden har stå-
et klart, at der skal indføres trafikdæmpende foranstaltninger på Jyllingevej
for at neutralisere den gode fremkommelighed i Model2d, således at M o-
del2d i denne henseende kan sidestilles med lovforslaget, bedes ministeren
oplyse, hvorfor ministeren vurderer det som værende mere attraktivt at be-
nytte den 6-sporede motorvej videre ad MR3 nord eller syd på lovforsl a-
gets linieføring, end på Model2d?"
Svar:
De beregninger af de trafikale konsekvenser af henholdsvis lovforslagets
projekt og Model 2c, som Vejdirektoratet har foretaget, er alt andet lige
beregninger.
Det vil sige, at der i udgangspunktet kommer færre biler på Jyllingevej ved
anlæg af lovforslagets projekt i forhold til Model 2c.
Anlægges der trafikdæmpende foranstaltninger på Jyllingevej øst for M o-
torring 3, ændrer forholdet i trafikmængden på Jyllingevej mellem de to
forslag sig ikke.
Med venlig hilsen
Flemming Hansen