Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 25. april 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 12. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål 88 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 88: "Der omtales to type flettestrækninger; almindelig indfletning af trafik fra højre, og krydsflettestrækninger, regnet fra en indfletning til en udfletning, med heraf følgende krydsende trafikstrømme. Vil ministeren oplyse, hvilke flettelængder der i almindelig kræves ved: A. Almindelig indfletning fra højre: Ideel Normal Minimum aa) Motorvej 110-130 km/t.? ab) Motortrafikvej 80 km/t.? ac) Hovedlandevej 70-80 km/t.? B. Krydsflettestrækninger: Ideel Normal Minimum ba) Motorvej 110-130 km/t.? bb) Motortrafikvej 80 km/t.? bc) Hovedlandevej 70-80 km/t.? Hvilke af ovennævnte strækningslængder er lovfæstede, og hvilke er anbe- falede eller vejledende?” Svar: Vejdirektoratet har hertil oplyst, at ifølge projekteringsreglerne for motor- veje er længderne på ”kile og slip” konstante og således ikke hastighedsa  f- hængige. Der pågår i øjeblikket i vejregelsammenhæng overvejelser om at gøre længden på ”kile og slips” afhængige af hastigheden.
Side 2 af 2 Disse overvejelser vil dog langt fra ændre på det forh old, at der i Model 2d ikke er tilstrækkelig afstand mellem Motorring 3 og Ring 3 i vestgående retning til, at de i Model 2d forudsatte over- og underføringer samt sam- menfletning og krydsfletning kan lade sig gøre. Med venlig hilsen Flemming Hansen