Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 25. april 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 12. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål 87 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 87: "Vil Ministeren forklare, hvilken reel praktisk betydning for trafikafviklin- gen i Model 2d, en eventuel hastighedsbegrænsning på f.eks. 60 km/t. på forbindelsesrampen fra MR3 nord til Jyllingevej mod vest, medfører? Idet det bemærkes, at en dobbelt krum rampe naturligt nok medfører nedskilt- ning til en lavere hastighed, men at banerne kan udføres med rigelig bred- de, side rabat etc. og dermed følgende gode sigtelængder og at der efterføl- gende er tale om en sammenfletning med trafik fra Rødovre med samme hastighed (ca. 70 km/t.) samt at disse to trafikstrømme stort set ikke skal krydse eller flette, blot følges ad vestover, bedes ministeren oplyse, hvor ministeren ser problemet?” Svar: Vejdirektoratet har oplyst, at der isoleret set ikke er problemer med at have en hastighedsbegrænsning på 60 km/t på forbindelsesrampen fra Motorring 3 nord til Jyllingevej, ligesom sammenfletning af de to trafikstrømme ikke er et problem i sig selv. Det grundlæggende problem med alle Model 2 forslagene – og hermed og- så med Model 2d  – er, at der ikke er tilstrækkelig afstand mellem Motor- ring 3 og Ring 3 til to sammenfletninger, en frafletning samt såvel en ove r- føring som en underføring. Med venlig hilsen Flemming Hansen