Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
25. april 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 12. april 2005 stillet mig følgende spørgsmål
87 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 87:
"Vil Ministeren forklare, hvilken reel praktisk betydning for trafikafviklin-
gen i Model 2d, en eventuel hastighedsbegrænsning på f.eks. 60 km/t. på
forbindelsesrampen fra MR3 nord til Jyllingevej mod vest, medfører? Idet
det bemærkes, at en dobbelt krum rampe naturligt nok medfører nedskilt-
ning til en lavere hastighed, men at banerne kan udføres med rigelig bred-
de, side rabat etc. og dermed følgende gode sigtelængder og at der efterføl-
gende er tale om en sammenfletning med trafik fra Rødovre med samme
hastighed (ca. 70 km/t.) samt at disse to trafikstrømme stort set ikke skal
krydse eller flette, blot følges ad vestover, bedes ministeren oplyse, hvor
ministeren ser problemet?
Svar:
Vejdirektoratet har oplyst, at der isoleret set ikke er problemer med at have
en hastighedsbegrænsning på 60 km/t på forbindelsesrampen fra Motorring
3 nord til Jyllingevej, ligesom sammenfletning af de to trafikstrømme ikke
er et problem i sig selv.
Det grundlæggende problem med alle Model 2 forslagene og hermed og-
så med Model 2d er, at der ikke er tilstrækkelig afstand mellem Motor-
ring 3 og Ring 3 til to sammenfletninger, en frafletning samt såvel en ove r-
føring som en underføring.
Med venlig hilsen
Flemming Hansen