Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
5. april 2005
400
-2
Trafikudvalget har i brev af 11. marts 2005 stillet mig følgende spørgsmål
33 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret med bilag vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 33:
Ministeren bedes forklare, hvilke konsekvenser lovforslagets model, jf. L
11 folketingsåret 2004 -05, 1. samling helt præcis vil få for udsigten fra
Oxbjerget.
Spørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2004 -05, 1. samling,
jf. TRU L 11 spørgsmål 34.
Svar:
Vejdirektoratet har oplyst, at motorvejen graves 4-6 meter ned under det
omgivende terræn mellem Ring 3 og forbindelsesanlægget ved Motorring
3. Selve forbindelsesanlægget placeres så lavt som muligt, og v il stort set
ikke ligge højere end Motorring 3 gør i dag.
Den overskudsjord, som opstår, når motorvejen graves ned, vil efter aftale
med Skov- og Naturstyrelsen blive oplagt som volde langs vejanlægget på
strækningen gennem Vestskoven.
Disse volde vil foruden en støjdæmpende virkning også medføre, at man
ikke vil kunne se motorvejen, når man står på Oxbjerget udsigtsbakken i
Vestskoven og ser mod nord ned mod motorvejen. Ydermere vil voldene
blive landskabeligt bearbejdet og beplantet, så de fremstår so m en del af
Vestskoven.
Med venlig hilsen
Flemming Hansen