Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 5. april 2005 400 -2 Trafikudvalget har i brev af 11. marts 2005 stillet mig følgende spørgsmål 33 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret med bilag vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 33: ”Ministeren bedes forklare, hvilke konsekvenser lovforslagets model, jf. L 11 folketingsåret 2004 -05, 1. samling helt præcis vil få for udsigten fra Oxbjerget. Spørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2004  -05, 1. samling, jf. TRU L 11 – spørgsmål 34.” Svar: Vejdirektoratet har oplyst, at motorvejen graves 4-6 meter ned under det omgivende terræn mellem Ring 3 og forbindelsesanlægget ved Motorring 3. Selve forbindelsesanlægget placeres så lavt som muligt, og v il stort set ikke ligge højere end Motorring 3 gør i dag. Den overskudsjord, som opstår, når motorvejen graves ned, vil efter aftale med Skov- og Naturstyrelsen blive oplagt som volde langs vejanlægget på strækningen gennem Vestskoven. Disse volde vil foruden en støjdæmpende virkning også medføre, at man ikke vil kunne se motorvejen, når man står på Oxbjerget    – udsigtsbakken i Vestskoven – og ser mod nord ned mod motorvejen. Ydermere vil voldene blive landskabeligt bearbejdet og beplantet, så de fremstår so  m en del af Vestskoven. Med venlig hilsen Flemming Hansen