Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 5. april 2005 400 -2 Trafikudvalget har i brev af 11. marts 2005 stillet mig følgende spørgsmål 32 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. Svaret med bilag vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 32: ”I forlængelse af dialogmødet den 12. januar 2005 i Trafikministeriet, be- des ministeren oplyse, hvad der vil ske med den sø i Vestskoven, som blev omtalt under dialogmødet, hvis modellen i lovforslaget L 11 fra 2004- 2005, 1 . samling følges. Er det korrekt, som det blev fremført, at den reelt vil forsvinde? Spørgsmålet har tidligere været stillet i folketingsåret 2004  -05, 1. samling, jf. TRU L 11 – spørgsmål 33.” Svar: I lyset af ønskerne om en flytning af vejanlægget mod nord gennem Vest- skoven har Vejdirektoratet optimeret den skitseprojekterede linieføring i forhold til VVM-redegørelsens linieføring. Denne justering betyder, at indgrebet i Vestvolden syd for Jyllingevej be- grænses i forhold til VVM-redegørelsens linieføring, ligesom linieføringen gennem Vestskoven er flyttet længere mod nord på strækningen mellem Motorring 3 og Ring 3. Motorvejen ligger derfor i lovforslaget nord for den lille sø, der ligger syd for Jyllingevej og umiddelbart vest for Oxbjergvej. Vejdirektoratet forven- ter, at jordbunden vil være tæt, og søen vil derfor kunne opretholdes. I forbindelse med projektets videre forløb vil der skulle gennemføres sup- plerende undersøgelser af blandt andet jordbundsforholdene, og disse vil kunne vise, om der vil være brug for særlige tiltag for at sikre søens opret- holdelse. Med venlig hilsen Flemming Hansen