Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
5. april 2005
400
-2
Trafikudvalget har i brev af 11. marts 2005 stillet mig følgende spørgsmål
31 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
Svaret med bilag vedlægges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 31:
Ministeren bedes illustrere fletteproblematikken i vest-østgående retning
for det i folketingsåret 2004 -05, 1. samling fremsatte lovforslags model
henholdsvis William Pedersens model 2C.
Spørgsmålet har tidligere været sti llet i folketingsåret 2004 -05, 1. samling,
jf. TRU L 11 spørgsmål 32.
Svar:
Indledningsvis gøres opmærksom på, at der er tale om to principielt fo r-
skellige løsninger i vestgående retning i henholdsvis Model 2c og Vejd i-
rektoratets linieføring det gælder også med hensyn til længden af flett e-
strækninger.
I Model 2c er der tale om to indfletninger til Frederikssundmotorvejen,
men der i lovforslagets projekt er tale om én indfletning.
Længden af flettestrækninger er bestemt af den nødvendige tid og dermed
vejlængde for, at trafikanterne kan nå at foretage en trafiksikker ud - og ind-
fletning med den øvrige trafik. En indfletning består af et slips det
skraverede område mellem motorvejen og rampen en kilestrækning, hvor
der sker en indsnævring af køresporene, der skal flette sammen.
Fletteproblematikken for lovforslagets projekt og William Pedersens er
illustreret i vedlagte kortbilag.
Lovforslagets projekt
./.