Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
27. september 2005
004
-
226
Trafikudvalget har i brev af 26. august 2005 stillet mig følgende spørgsmål
215 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare.
./. Svaret vedlægg es i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 215:
"Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 24. august 2005 fra Ruf
International vedrørende kommentar til ministerens svar af 19. august
2005, jf. alm. del bilag 339."
Svar:
RUF International har kommenteret mit brev af 19. august 2005 til Folke-
tingets Trafikudvalg. Det anføres bl.a., at RUF International har genne m-
ført en Cost Benefit analyse, der viser et overskud for sa mfundet ved at
indføre RUF systemet, ligesom det anføres, at kapacitets - og pladsproble-
merne ved udfletningsanlægg ene er mulige at løse.
RUF International anfører at det er en god forretning for samfundet at in d-
føre RUF systemet. Jeg mener, det kræver endog meget grundige analyser
at afgøre et sådant spørgsmål. Samtidig har vi overordnet set en ret vel
fun-
gerende infrastruktur, hvor vej og bane på mange måder supplerer hina n-
den godt. Jeg vil derfor fastholde, at det er vanskeligt at se, hvordan RUF
systemet skal konkurrere med eksisterende transportsystemer.
For så vidt angår placering af udfletningsanl æggene anfører RUF Internat i-
onal, at anlæggene fylder mindre end f.eks. et motorvejsanlæg, og de
rved
kan indpasses i forbindelse med den eksisterende infrastruktur.
Problemet er, at der er meget begrænsede arealer til rådighed de st eder,
hvor RUF systemet ønskes indført, hvorfor det - selv med anlæg, der fylder
mindre end et motorvejsanlæg - vil være meget svært at finde den fornø
dne
plads.