Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. 27. september 2005 004 - 226 Trafikudvalget har i brev af 26. august 2005 stillet mig følgende spørgsmål 215 (TRU alm. del), som jeg hermed skal besvare. ./.  Svaret vedlægg  es i 5 eksemplarer. Spørgsmål 215: "Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 24. august 2005 fra Ruf International vedrørende kommentar til ministerens svar af 19. august 2005, jf. alm. del – bilag 339." Svar: RUF International har kommenteret mit brev af 19. august 2005 til Folke- tingets Trafikudvalg. Det anføres bl.a., at RUF International har genne m- ført en Cost Benefit analyse, der viser et overskud for sa mfundet ved at indføre RUF systemet, ligesom det anføres, at kapacitets  - og pladsproble- merne ved udfletningsanlægg  ene er mulige at løse. RUF International anfører at det er en god forretning for samfundet at in d- føre RUF systemet. Jeg mener, det kræver endog meget grundige analyser at afgøre et sådant spørgsmål. Samtidig har vi overordnet set en ret vel fun- gerende infrastruktur, hvor vej og bane på mange måder supplerer hina  n- den godt. Jeg vil derfor fastholde, at det er vanskeligt at se, hvordan RUF systemet skal konkurrere med eksisterende transportsystemer. For så vidt angår placering af udfletningsanl  æggene anfører RUF Internat   i- onal, at anlæggene fylder mindre end f.eks. et motorvejsanlæg, og de rved kan indpasses i forbindelse med den eksisterende infrastruktur. Problemet er, at der er meget begrænsede arealer til rådighed de st   eder, hvor RUF systemet ønskes indført, hvorfor det   - selv med anlæg, der fylder mindre end et motorvejsanlæg   - vil være meget svært at finde den fornø dne plads.
p. 2/2 Jeg mener derfor fortsat, at der er en række grundlæggende pr oblemer ved RUF systemet. Med venlig hilsen Flemming Hansen