Peter Granzow
P. Granzow Aps
Fredheimvej 21
2950 Vedbæk
Dato
J.nr.
:
:
24. august 2005
432
-
18
Kære Peter Granzow
Tak for Deres henvendelse af 12. juli 2005 vedrørende undersøgelsen af
den såkaldte Jyllingevejsmodel.
Jeg kan oplyse, at forligspartierne bag Trafikaftalen af 5. november 2003,
regeringen, Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre, den 27. april 2005
blev enige om, at Vejdirektoratet skulle gennemføre en teknisk -økonomisk
analyse af den af Vejdirektoratet skitserede Jyllingeve jsmodel med u d-
gangspunkt i Jyllingevejs forløb. Analysen fremsendes senest den 1. se p-
tember 2005 til forligspartierne.
Analysen omfatter en gennemgang af Jyllingevejsmodellen i forhold til
linieføring, anlægsteknik, anlægsøkonomi, rentabilitet, trafikaf
vikling, tra-
fiksikkerhed, berøring af Vestskoven og ekspropriationer, ligesom de mi l-
jø -, støj - og fredningsrelaterede problemstillinger ved modellen skal bely-
ses. Analysen skal endvidere indeholde en sammenligning af fordele og
ulemper ved Jyllingevejsmod ellen i forhold til den af Vejdirektoratet a n-
befalede linieføring syd for Jyllingevej.
Som et led i gennemførelsen af den teknisk -økonomiske analyse af Jylli n-
gevejsmodellen, har Vejdirektoratet været i kontakt med en række vir
k-
somheder i Ejby Industrikvarter for at få et nærmere kendskab til eje n-
domsforholdene som grundlag for en vurdering af Jyllingevejsmode llens
areal- og ejendomsmæssige konsekvenser i industrikvarteret.
I den forbindelse er de pågældende virksomheders ejendomsforhold søgt
drøftet i forhold til en arbejdstegning, som har dannet udgangspunkt for
drøftelserne om de mulige konsekvenser af Jyllingevejsmodellen. Der
har derimod ikke været tale om udlevering af færdigskitserede eller
projekterede tegninger.
Såfremt det politisk måtte b live besluttet at fremme planerne om Jyllinge-
vejsmodellen, vil der skulle gennemføres en egentlig VVM -undersøgelse
med de i den forbindelse fastlagte procedurer for høring af borgere, my n-
digheder m.v.