Peter Granzow P. Granzow Aps Fredheimvej 21 2950 Vedbæk Dato J.nr. : : 24. august 2005 432 - 18 Kære Peter Granzow Tak for Deres henvendelse af 12. juli 2005 vedrørende undersøgelsen af den såkaldte ”Jyllingevejsmodel”. Jeg kan oplyse, at forligspartierne bag Trafikaftalen af 5. november 2003, regeringen, Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre, den 27. april 2005 blev enige om, at Vejdirektoratet skulle gennemføre en teknisk -økonomisk analyse af den af Vejdirektoratet skitserede ”Jyllingeve jsmodel” med u d- gangspunkt i Jyllingevejs forløb. Analysen fremsendes senest den 1. se p- tember 2005 til forligspartierne. Analysen omfatter en gennemgang af ”Jyllingevejsmodellen” i forhold til linieføring, anlægsteknik, anlægsøkonomi, rentabilitet, trafikaf vikling, tra- fiksikkerhed, berøring af Vestskoven og ekspropriationer, ligesom de mi l- jø -, støj - og fredningsrelaterede problemstillinger ved modellen skal bely- ses. Analysen skal endvidere indeholde en sammenligning af fordele og ulemper ved ”Jyllingevejsmod ellen” i forhold til den af Vejdirektoratet a n- befalede linieføring syd for Jyllingevej. Som et led i gennemførelsen af den teknisk -økonomiske analyse af ”Jylli  n- gevejsmodellen”, har Vejdirektoratet været i kontakt med en række vir k- somheder i Ejby Industrikvarter for at få et nærmere kendskab til eje   n- domsforholdene som grundlag for en vurdering af ”Jyllingevejsmode llens” areal- og ejendomsmæssige konsekvenser i industrikvarteret. I den forbindelse er de pågældende virksomheders ejendomsforhold søgt drøftet i  forhold til en arbejdstegning, som har dannet udgangspunkt for drøftelserne om de mulige konsekvenser af ”Jyllingevejsmodellen”. Der har derimod ikke været tale om udlevering af færdigskitserede eller projekterede tegninger. Såfremt det politisk måtte b  live besluttet at fremme planerne om Jyllinge- vejsmodellen, vil der skulle gennemføres en egentlig VVM -undersøgelse med de i den forbindelse fastlagte procedurer for høring af borgere, my n- digheder m.v.
Side 2 af 2 Jeg vil afslutningsvis understrege, at jeg lægger vægt på, at der umiddelbart efter gennemførelsen af den teknisk -økonomiske analyse af ”Jyllingevej  s- modellen” træffes en endelig beslutning om linieføringen i området - ikke mindst af hensyn til de berørte lodsejere. Det er således aftalt, at der skal træffes be  slutning herom inden udgangen af september 2005. Med venlig hilsen Flemming Hansen