Skatteministeriet J.nr. 99/05-009 - 00145 Den Spørgsmål 191 Til Folketingets Skatteudvalg Hermed fremsendes svar på spørgsmål nr.191 af 15. september 2005. (Alm. del). Kristian Jensen /Steffen Normann Hansen
Spørgsmål 191: "Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 2. september 2005 fra medarbejderne fra Odsherred Skat Nord, jf. alm. del - bilag 150. " Svar: Jeg skal indledningsvis henvise til min besvarelse af skatteudvalgets spørgsmål nr. 160 af 15. august 2005 (Alm. del), som vedlægge  s. Jeg kan supplere med følgende oplysninger. Odsherred Skat Nord blev etableret den 1. januar 2003 som et samarbejde mellem skatteafdelingen i Trundholm og skatteafdelingen i Nykøbing -Rørvig. Fysisk er  afdelingen placeret på rådhuset i Trundholm. Inkassoopgaven varetages af de to kommuner hver især. Fusionsorganisationen oplyser, at i alt 14 personer, heraf én inkassomedarbej- der, fra de to kommuner overføres til den nye skatteadministration, hvor de o r- ganisatorisk tilknyttes skattecenter Holbæk. Ved udsendelsen af breve 1. september 2005 har 13 af de 14 medarbejdere fået brev om, at de fysisk skal arbejde i Kalundborg, mens inkassomedarbejderen har fået brev om placering i Holbæk. 6 ud af de 13 medarbejdere har i den forbi   n- delse fået et brev med mulighe d for partshøring, idet flytningen af arbejdspla d- sen medfører en så væsentlig stillingsforandring, at dette er p å krævet. Der arbejdes løbende på forskellige løsninger, der kan forbedre forholdene for de pågældende. Jeg kan dog ikke give garanti for, at alle kan få tilbudt plads i Holbæk. I den samlede løsning skal det sikres, at alle opgaver kan løses, og at de lokaler, der er til rådighed, anvendes bedst muligt.