DEPARTEMENTET
J.nr. SN 2001-101
-
1109
Den 29. marts 2005
Miljøministerens besvarelse af spørgsmål nr. 1 stillet af Folketingets Miljø - og Planlægnings-
udvalg (alm. del - bilag 1291).
Spørgsmål 1
"Ministerens kommentar til henvendelse af september 2004 fra William Pedersen, Glostrup Kommune ved-
rørende nyt forslag til 1. etape af Frederikssundmotorvejen jf. alm. del- bilag 1291, saml. 2003-04."
Svar
Trafikminister Flemming Hansen har ved skrivelse af 19. oktober 2004, besvaret en tilsvarende
henvendelsen fra William Pedersen om et nyt forslag til linjeføring (Model 2) for 1. etape af Frede-
rikssundmotorvejen. I trafikministerenes brev henvises der til Vejdirektoratets vurdering af 6. ok-
tober 2004 vedrørende Model 2.
Kopi af trafikministerens brev er samtidig blevet sendt til orientering til Folketingets Trafikudvalg.
I trafikministerens svar til William Pedersen henvises der til, at det er Vejdirektoratets vurdering, at
Model 2 ikke vil kunne bringes til at opnå de samme trafikale og s ikkerhedsmæssige kvaliteter, som
forudsat i det fremsatte lovforslag af 6. oktober 2004 til linjeføring til 1. etape af Frederikssundmo-
torvejen.
Skov- og Naturstyrelsen har under hele VVM- redegørelsesarbejdet samarbejdet tæt med Vejdirek-
toratet om at finde den mest hensigtsmæssige løsning.
Som led i forberedelsen af trafikministerens lovforslag af 6. oktober 2004 om anlæg af 1. etape af
Frederikssundmotorvejen har Skov- og Naturstyrelsen den 6. september 2004 meddelt en princip-
godkendelse efter naturbeskyttelsesloven af linjeføringen.
Det kan endvidere oplyses, at Folketingets trafikudvalg den 9. december 2004 af trafikministeren
var inviteret til et teknisk gennemgang af både lovforslaget om 1. etape af Frederikssundm o-
torvejen og den af William Pedersen foreslåede alternative linjeføring.