Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
15. marts 2005
522
-
000005
Driftsstatus for ARRIVA for 2. halvår 2004
Som tilkendegivet i min besvarelse af Trafikudvalgets spørgsmål 504 af 27.
september 2004, skal jeg hermed redegøre for driftsstatus for ARRIVA for
2. halvår 2004.
Resultatet af ARRIVAs regularitets- og pålidelighedsfaktor siden overt a-
gelsen af trafikken gengives herunder:
76,0 %
97,4 %
98,5 %
98,4 %
98,0 %
97,5 %
97,0 %
98,0 %
Regularitets- og pålidelighedsfaktoren udtrykker den trafikkvalitet, som
ARRIVA selv har opnået, og som ARRIVAs bod og bonus er baseret på.
Manglende kvalitet af andre grunde, f.eks. forsinkelser på grund af påkør s-
ler eller aflysninger som følge af planlagt sporarbejde, indgår ikke i bere g-
ningen.
< 95 %
95 97 %
> 97 %
Bod 2,5 %
Neutral
Bonus 2,5 %
Bortset fra 1. kvartal 2003, hvor ARRIVA betalte bod, har selskabet i alle
øvrige kvartaler modtaget en bonus på 2,5 pct. af vederlaget. I 2004 har
ARRIVAs samlede bonus for regularitets- og pålidelighedsfaktoren u dgjort
ca. 4,1 mio. kr.
Resultaterne af kundetilfredshedsmålingen for 2. halvår 2004 opgjort på en
5-punktsskala gengives i nedenstående sk ema.