Side 1 (16)
Status på Banedanmarks og Trafikstyrelsens anlægspro-
gram november 2004
Sammenfatning
Banedanmarks og Trafikstyrelsens anlægsprojekter og programmer
gennemføres samlet set som planlagt. Usikkerheden i de enkelte pro-
jekter er beskrevet særskilt for hvert projekt i forlængelse af sam-
menfatning og økonomioversigt.
Der kan i den forbindelse skelnes mellem projekter hvor gennemførel-
sen af hele eller dele af projektet er forbundet med en vis eller nogen
usikkerhed. Der er gjort nærmere rede herfor i de efterfølgende be-
skrivelser af de enkelte projekter.
De projekter der vurderes at være forbundet med en lille usikkerhed
udgøres af:
Nye S-tog, infrastrukturændringer
Kapacitet København H Østerport
Kapacitetsforbedringer vest for København (KØR)
Tilsvarende kan der peges på følgende projekter hvor der må påreg-
nes nogen usikkerhed:
Ringsted, banetekniske anlæg, hvor alle entreprisekontrakter
ikke er indgået.
Ringbanen, hvor der fortsat er usikkerhed om udformningen af
forpladsen mv. ved Ny Ellebjerg station
Jernbanesikkerhed, hvor der er usikkerhed i forhold til godken-
delse af ATC-togstop og ATP-mobil i Trafikstyrelsen.
Overhalingsstationer for godstog, hvor der er usikkerhed i for-
hold til sikring af sporspærringer og budgettets rummelighed
Århus Havnebane, hvor der er usikkerhed i forhold til kapacite-
ten i sikringsanlægget på Århus H
Projekter, der vurderes at være forbundet med en stor usikkerhed ud-
gøres af:
Nærbanen i Århus, hvor usikkerheden primært er forbundet
med udestående myndighedsbehandling i Århus kommune. For
Risskovområdet vil dette først blive afklaret til næste år, mens
perronforlængelserne muligvis vil blive gennemført i indevæ-
rende år.