Til Fusionsorganisationen Skatteministeren Skatteudvalget
                                                        Â
                                                                                                           Â
                                                                                                             Dato:  16. august 2005
                                                                                                              Â
Vi vil hermed udtrykke vores frustration over den af fusionssekretariatet udsendte meddelelse (mail) af 14/7-2005 / 15/7-2005 vedrørende flytning af medarbejdere fra Skattehuset i Gørlev.
- Meddelelsen kom på et uhensigtsmæssigt tidspunkt – det er midt i højsæsonen for ferie og med en manglende informationsgrad, hvilket er kendetegnende for øvrige meddelelser.
- Det er problematisk, at der ved opsplitning af medarbejderne ikke er taget hensyn til den praktiske løsning af arbejdsopgaverne og dermed heller ikke til de fastsatte måltalskrav, hvilket kan betyde et dårligere fagligt arbejdsmiljø.
- Tidsplan for flytning syntes, at være forkert, set i forhold til viden omkring fremtidige arbejdsopgaver.
- Det er uforstÃ¥eligt og direkte uhensigtsmæssigt, at der ikke kan gives mulighed for, at â€bytte†arbejdssted internt mellem medarbejderne i de involverede kommuner, allerede pr. 1/11-2005.
- Umiddelbart kan der stilles spørgsmålstegn ved om der flyttes det rigtige antal medarbejdere og de til arbejdsopgaverne passende medarbejdere.
- De tilbageværende medarbejdere i Skattehuset skal endnu engang indgå i en fusionsproces med nye kollegaer inden den endelige fusion.
Regeringen har efter Skattehusets opfattelse haft en mÃ¥lsætning om den politik de ville føre; nemlig â€Mennesket forud for processenâ€, vi føler at det nu er â€Processen forud for mennesketâ€.
Ud fra ovenstående er det vores opfattelse, at regeringen har forbrudt sig mod deres målsætning.
Med venlig hilsen
Personale uden ledelseskompentence i Skattehuset i Gørlev