Folketingets Socialudvalg
Dato: 6. december 2004
Under henvisning til Folketingets Socialudvalgs brev af 29. november
2004 følger he rmed i 5 eksemplarer socialministerens svar på
spørgsmål nr. 1 (L 113).
Spørgsmål nr. 1:
Ministeren bedes oplyse, hvordan proceduren for opsamling af elementer til
evalueringen af ledsagerordningen vil blive, herunder om de årsrapporter ,
som kommuner og embedslæger udarbejder , vil blive inddraget, og om bru-
gerorganisationer og personaleorganisationer vil blive repræsenteret i en evt.
evalueringsgruppe eller på anden måde involveret?
Svar:
Jeg kan oplyse, at Socialministeriet har bedt Styrelsen for Social Service om
at varetage det administrative arbejde omkring evaluering af ledsageordnin-
gen, der vil foregå i 2005 -6. Selve evalueringen vil snarest blive sendt i ud-
bud efter de gæ ldende regler.
Ved evalueringen vil alle interessenter, der har relevante erfaringer med
ledsageordninger, blive inddraget, herunder bl.a. brugerorganisationer, kom-
muner og amtskommuner og personaleorganisationer. Desuden vil alle rele-
vante rapporter og praksisundersøgelse m.v. blive inddraget.
Eva Kjer Hansen
/Vibeke Køie
Departementet
Holmens Kanal 22
1060 København K
Tlf. 3392 9300
Fax. 3393 2518
E-mail [email protected]
MHP/ J.nr. 649-1483