Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
14. januar 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 10. januar 2005 stillet mig følgende spørgsmål
29 (L 11- Spørgsmål 29), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægg es i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 29:
"Ministeren bedes oplyse, hvilke konsekvenser William-modellen vil få for
årsdøgntrafikken på Jyllingevej
- både på strækningen umiddelbart efter motorring 3 og
- på strækningen, længere inde mod København omkring Vanløs
e."
Svar:
Jeg kan oplyse, at Vejdirektoratet i forbindelse med besvarelsen af de sene-
ste spørgsmål fra Trafikudvalget har gennemført trafikberegninger af M o-
del 2c på strækningen mellem Motorring 3 og Motorring 4.
På strækningen fra Motorring 4 til Frederi kssund er i beregningerne forud-
sat et forløb svarende til Hovedforslag 1 (åben -land løsningen) i Vejdire k-
toratets VVM-redegørelse.
Af disse beregninger ses en stigning i trafikken på Jyllingevej mellem M o-
torring 3 og Tårnvej på ca. 6.200 biler pr. hverdags døgn, svarende til ca.
5.500 biler pr. årsdøgn, i forhold til lo vforslagets projekt.
I forhold til Basis 2010, det vil sige den fremskrevne trafiksituation, hvor
der ikke anlægges en ny motorvej til Frederikssund, forventes, at Model 2c
på denne strækning medfører en stigning i trafikken på ca. 4.100 biler pr.
hverdagsdøgn, svarende til ca. 3.600 biler pr. årsdøgn.