Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
14. januar 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 9. december 2004 stillet mig følgende spørg s-
mål 24 (L11 Spørgsmål 24), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlæg ges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 24:
"Under den tekniske gennemgang den 9. december 2004 i Trafikministeriet
blev det oplyst, at indvendingen mod de af firmaet Nyvig for Albertslund
og Glostrup Kommuner udarbejdede projekt (Nyvig-modellen) ikke var
manglende overholdelse af vejreglerne, men at kapaciteten ikke var stor
nok til at afvikle de forventede trafikmængder. På baggrund heraf ønskes
det oplyst, hvilke ramper, fletteanlæg m.v. der skulle tilføres et ekstra spor,
for at trafikken kunne afvikles med de forventede trafikmængder."
Svar:
Vejdirektoratets vurdering af de tre forslag fra Albertslund og Glostrup
Kommuner fremgår af notatet: Vurdering af tre forslag fra Albertslund og
Glostrup Kommuner til alternativt projekt for Frederikssundmotorvejen
mellem Motorring 3 og Motorring 4. Notatet er sendt til Trafikudvalget
den 1. juli 2004 (TRU 2003-2004, alm. del bilag 1223).
De tre forslag fra Albertslund og Glostrup Kommuner omfatter henholds-
vis:
Motorvejsløsning 1
Motorvejsløsning 2
Motortrafikvejsløsnin g
I VVM-forslaget vil der fortsat køre mellem 18.000 -24.000 køret ø jer pr.
hverdagsdøgn på Jyllingevej vest for Motorring 3. Imidlertid er der ikke i
rapporten fra Rambøll Nyvig, jf. også afsnit 2.4., redegjort for, hvad der
sker med denne trafikmængde, som i VVM-forslaget stadig forventes at