Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
10. januar 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 9. december 2004 stillet mig følgende spørg s-
mål 21 (L11
Svaret vedlæ gges i 5 eksemplarer.
Spørgsmål 21:
"Ministeren bedes i forlængelse af den tekniske gennemgang den 9. d e-
cember oplyse, hvor stor årsdøgntrafikken (i den seneste opgørelse) er, fra
Motorring 3 nord og ned på Jyllingevej i retning mod København"
Svar:
I Basis 2010 - som er den forventede trafik i 2010 udfra den almindelige
vækst i trafikken, men uden anlæg af nogen del af Frederikssundmotorv
e-
jen - vil størstedelen af de ca. 1.400 biler pr. hve rdagsdøgn, svarende til ca.
1.200 biler pr. årsdøgn, svinge fra Mot orring 3 nord mod øst mod Køb e-
havn. Hovedparten af disse vil være højresvingende fra sløjferampen fra
Motorring 3 til Jyllingevej, mens kun en lille del vil være venstresvingende
fra Islevdalvej via rampen fra Motorring 3 til Islevdalvej.
I lovforslagets projekt nedlægges rampen fra Motorring 3 til Islevdalvej,
hvorfor al trafikken fra Motorring 3 mod nord vil benytte sløjferampen.
Ifølge beregningerne vil ca. 2.300 biler pr. hverdagsdøgn svinge til højre
fra sløjferampen, heraf vil ca. 900 svinge op ad Isl evdalvej og de resteren-
de ca. 1.400 fortsætte mod København.
Vejdirektoratet har desuden til brug for besvarelsen af de seneste spørg s-
mål fra Trafikudvalget gennemført trafikberegninger af Model 2c på stræ
k-
ningen mellem Motorring 3 og Motorring 4. På stræk ningen fra Motorring
4 til Frederikssund er i beregningerne forudsat et forløb svarende til H o-
vedforslag 1 (åben -land løsningen) i Vejdirektoratets VVM -redegørelse.