L 20 Forslag til lov om ændring af lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.

(Offentliggørelse af gennemførelses- og beskæftigelsesprocenter m.v.).

Af: Undervisningsminister Ulla Tørnæs (V)
Udvalg: Uddannelsesudvalget
Samling: 2004-05 (1. samling)
Status: Bortfaldet

Spørgsmål 10

Hvordan forestiller ministeren sig, at man trods den statistiske usikkerhed ved at destillere karaktererne med den angivne formel kan nå frem til et sandt og ubesmittet mål for undervisningskvalitet, der afspejler virkeligheden, når der fra statistisk ekspertside er der blevet stillet spørgsmålstegn ved beregningsgrundlag og metode for opstilling af en troværdig og pålidelig skolescore, og metoden er bl.a. blevet sammenlignet med at beregne antallet af fødsler ud fra antallet af storke eller intelligensniveau ud fra antal bøger i bogreolen?
Dato: 05-11-2004
Status: Endeligt besvaret

Endeligt svar

Dokumentdato: 17-12-2004
Modtaget: 17-12-2004
Omdelt: 20-12-2004

UDU L 20 - svar på spørgsmål 10, fra undervisningsministeren

Svar lovfors_13-11-2004_1 (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 05-11-2004
Modtaget: 05-11-2004
Omdelt: 05-11-2004

Spm. om man trods den statistiske usikkerhed ved at destillere karaktererne med den angivne formel kan nå frem til et sandt og ubesmittet mål for undervisningskvalitet, der afspejler virkeligheden, når der fra statistisk ekspertside er der blevet stillet spørgsmålstegn ved beregningsgrundlag og metode for opstilling af en troværdig og pålidelig skolescore, til undervisningsministeren

Spm. om man trods den statistiske usikkerhed ved at destillere karaktererne med den angivne formel kan nå frem til et sandt og ubesmittet mål for undervisningskvalitet, der afspejler virkeligheden, når der fra statistisk ekspertside er der blevet stillet spørgsmålstegn ved beregningsgrundlag og metode for opstilling af en troværdig og pålidelig skolescore, til undervisningsministeren (pdf-version)
Html-version