Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
10. januar 2005
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 28. oktober 2004 stillet mig følgende spørg s-
mål 2 (L11 Spørgsmål 2), som jeg hermed skal besvare.
Svaret vedlægg es i 5 eksemplarer.
L 11 Forslag til lov om anlæg af 1. etape af Frederikssundmotorvejen
mellem Motorring 3 og Motorring 4
Spørgsmål 2:
"Ministeren bedes kommentere kortmaterialet vedr. linieføringen af 1. et a-
pe af Frederikssundmotorvejen, som en deputation fra Grøn Trafik i B y-
cirklen afleverede under deres foretræde den 28. oktober 2004, jf. L 11
bilag 6 og samtidig oplyse, hvordan et ændringsforslag til lovforslaget, der
indebærer, at linieføringen lægges, som det fremgår af kortene, vil kunne
formuleres."
Svar:
William Pedersen og foreningen Grøn Trafik i B ycirklen, hvor William
Pedersen er medlem, har i løbet af efteråret sendt en række forslag til at
udbygge Jyllingevej som alternativ til lovforslagets linieføring. For god
ordens skyld vil jeg indledningsvis opregne forslagene og de vurderinger,
der hidtil er foretaget.
Model 2: Vejdirektoratet har tidligere vurderet den af William Pedersen
foreslåede Model 2, jf. også ministerens svar af 19. oktober 2004 til Will i-
am Pedersen.
Justeret Model 2: Derudover har Vejdirektoratet, jf. Vejdirektoratets svar
af 22. oktober 2004 til William Pedersen, vurderet en justeret udgave af
Model 2.
Model 2b: Det forslag som Grøn Trafik i Bycirklen afleverede ved deres
foretræde for Trafikudvalget den 28. oktober 2004 er ny en variant af Wil-
liam-modellen