Folketingets Trafikudvalg
Christiansborg
1240 København K
Dato
J.nr.
:
:
20. december 2004
SJ 400-2
Trafikudvalget har i brev af 26. november 2004 stillet mig følgende spørg s-
mål 17 (L 11
Svaret vedlægges i 5 eksemplarer.
L 11 Forslag til lov om anlæg af 1. etape af Frederikssundmotorvejen
mellem Motorring 3 og Motorring 4
Spørgsmål 17:
"Ministeren bedes kommentere henvendelsen af 25. november 2004 fra
Grundejerforeningen Brandsbjerg Syd, jf. L 11
Svar:
Grundejerforeningen Brandsbjerg Syd finder det ikke rimeligt, at de trafik-
sikkerhedsmæssige aspekter af William -modellen kritiseres. Grundejerfor-
eningen mener tværtimod, at der i William -modellen er længere afstande
til ind- og sammenfletninger end i Vejdirektoratets forslag.
Grundejerforeningen er af den opfattelse, at der ikke bliver mindre støj i
Ejby, når motorvejen står færdig, idet der kommer endnu mere trafik. Fo
r-
eningen peger derfor på, at der bør gøres noget ved dette i projektfas en, og
peger derfor på, at den i William -modellen angivne støjvold forlænges b e-
tydeligt mod vest, ligesom der bør anvendes støjbegrænsende asfaltbelæ
g-
ninger og andre tekniske tiltag til at nedbringe støjen. Foreningen foreslår
desuden at nedgrave William-modellen under Ring 3 for at dæmpe støjen
yderligere.
Med hensyn til Vejdirektoratets bemærkninger til de trafiksikkerhedsmæ
s-
sige og vejtekniske forhold omkring William-modellen henvises til mit
svar på spørgsmål 1 fra Trafikudvalget.
Desuden kan jeg oplyse, at vest for Ring 3 ligger motorvejen i lovforslaget
syd for den nuværende Frederikssundmotorvej.