Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 4. januar 2005 SJ 400-2 Trafikudvalget har i brev af 4. november 2004 stillet mig følgende spørg  s- mål 11 (L 11  – Spørgsmål 11), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlæg  ges i 5 eksemplarer. L 11 Forslag til lov om anlæg af 1. etape af Frederikssundmotorvejen mellem Motorring 3 og Motorring 4 Spørgsmål 11: "Med henvisning til L 11 – bilag 2, side 6, hvor Vejdirektoratet har visse trafiksikkerhedsmæssige bekymringer, men hv  or det også fremgår, at disse kan afhjælpes på forskellig vis, bedes ministeren oplyse, om det skal fo   r- stås sådan, at der med diverse rettelser til model 2 kan laves en samlet tr  a- fiksikkerhedsmæssig forsvarlig løsning." Svar: Af mit svar på udvalgets spørg  smål 2 til lovforslaget om 1. etape af Fred e- rikssundmotorvejen fremgår det, at der i forhold til de trafiksikkerhed s- mæssige problemer med Model 2 påpeget af Vejdirektoratet ikke er tale om detaljer. Der er derimod tale om væsentlige trafiktekniske og trafi  ksik- kerhedsmæssige problemer i Model 2, der indebærer, at Vejdirektoratet må afvise forslaget – også selvom William Pedersen efterfølgende har foret a- get nogle rettelser af Model 2-forslaget. Hvis de i Model 2 skitserede ind- og udfletninger i vestgående re tning i Model 2-forslaget – og de efterfølgende fremsendte justeringer af Model 2 skal overholde vejreglerne, vil det kræve en afstand på mindst 2.600 m e- ter mellem Islevdalvej og Ring 3.
Side 2 af 2 Der er imidlertid kun ca. 1.500 meter mellem Islevdalvej og Ring 3. Vejdi- rektoratet kan derfor fastslå, at der ikke er plads mellem Islevdalvej og Ring 3 til, at Model 2 med de ønskede ind - og udfletninger - heller ikke ved en justering - kan gennemfø Med venlig hilsen Flemming Hansen