Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 14. januar 2005 004 - 000056 Trafikudvalget har i brev af 17. december 2004 stillet mig følgende spørgsmål 134 (Alm. del  - bilag ), som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer. Spørgsmål 134: "Kan ministeren bekræfte, at Arrivas forringede betjening af mindre statio- ner fra det forestående køreplansskift er i overensstemmelse med kontra k- ten?" Svar: Jeg kan bekræfte, at ARRIVAs køreplan for 2005 overholder kontraktens betjeningskrav. Som det også fremgår af min besvarelse af spørgsmål S 1411 af 4. januar 2005, gælder der i tillæg til kravene til minimumsbetjening en særlig betje- ningsforpligtigelse i myldretiden i henhold til den særlige forhandlede myldretidskontrakt. For så vidt angår trafikken mellem Å rhus og Herning regulerer myldretidskontrakten alene betjeningen på delstrækningen me l- lem Silkeborg og Herning. Det fremgår af myldretidsko ntrakten, at alle tog i udgangspunktet skal standse ved samtlige stationer i time 6, 7, 15, 16 og 17 i retning mod Herning, og i time 6, 7, 14, 15 og 16 i retning mod Silke- borg. Det gælder dog også, at såfremt der kan dokumenteres passagerford  e- le ved ikke at standse ved visse mindre stationer, kan køreplanen tilrette- lægges herefter. Som det også fremgår af min besvarelse af S 1411, er der dokumentet s  å- danne passagerfordele. Trafikstyrelsen har gennemført beregninger af det samlede tidsforbrug for passagererne internt på strækningen mellem Ska n- derborg og Herning i køreplanen for 2004 hhv. 2005. Resultatet heraf viser, at der på hverdage spares 63 passagertimer pr. dag i 2005 -køreplanen sam- menlignet med 2004-køreplanen. Med venlig hilsen Flemming Hansen
Side 2 af 2