Folketingets Trafikudvalg Christiansborg 1240 København K Dato J.nr. : : 7. januar 2005 004 - 52 Trafikudvalget har i brev af 15. december 2004 stillet mig følgende spørg  s- mål, som jeg hermed skal besvare. Svaret vedlægges i 5 eksemplarer. Spørg smål 123: "Ministeren bedes kommentere vedlagte artikel fra Fagpressebureauet den 14. december 2004 ”Trelleborg Hamn omstrukturerer og låner 435 mio. skr. i EU’s investeringsbank” m.h.t., hvilke konsekvenser det kan få for en fast forbindelse over Femern Bælt.” Svar: Det fremgår ikke direkte af den vedlagte artikel hvilke ændringer i Trell   e- borg Havn den omtalte omstrukturering og det omtalte lån medfører. Jeg har tidligere, bl.a. i mit svar på af 8. august 2003 på Trafikudvalgets spørgsmål 464  -467 (alm. del – bilag 1321), kommenteret spørgsmål o m- kring forbedringer af færgefarten mellem Sv  erige og Tyskland i relation til en fast forbindelse over Femern Bælt. Heri fremgår det bl.a. at jeg mener, at selv hvis der sker betydelige forbe d- ringer og investeringer i de færgeruter de konkurrerer med en fast forbi  n- delse over Femern Bælt, herunder ruterne til og fra Trelleborg, vil det ikke fjerne det trafikale grundlag for en fast forbindelse over Femern Bælt.   Der henvises i øvrigt til det med brev af 7. april 2003 ti l Folketingets Tra- fikudvalg fremsendte notat ”Færgefart mellem Sverige og Tyskland i fo   r- bindelse med de nye trafikprognoser for en fast forbindelse over Femern Bælt” samt den med brev af 14. marts 2003 fremsendte rapport ”Fe hmarn Belt Forecast 2002”. Med venlig hilsen Flemming Hansen