L 184 - spørgsmål 1
|
Spm. om, hvordan passagerafgiften i Sverige fungerer
|
L 184 - spørgsmål 2
|
Spm. om at oplyse et estimat på, hvor stort et fald i antallet af passagerer indenrigslufthavnene i Sønderborg, Esbjerg og Midtjylland kan tåle som følge af passagerafgiften, før deres eksistens er truet, efter at der er taget højde for statstilskuddet på henholdsvis 8, 10 og 10 mio. kr., der følger af aftalen om ”Grøn indenrigsfart”
|
L 184 - spørgsmål 3
|
Spm. om, hvorfor det ifølge regler fra EU er vanskeligt at støtte indenrigslufthavne som Aalborg, Aarhus og Bornholm, fordi der er tale om større lufthavne
|
L 184 - spørgsmål 4
|
Spm. om at oplyse et estimat på antallet af passagerer fra indenrigslufthavnene i Aalborg, Aarhus, Midtjylland, Sønderborg, Esbjerg og Bornholm i 2030 på både indenrigs- og udenrigsflyvninger sammenholdt med det faktiske passagerantal fra de nævnte lufthavne i 2023
|
L 184 - spørgsmål 5
|
Spm. om, hvad statstilskuddet til lufthavnene i Aalborg, Aarhus og Bornholm ville være, såfremt EU-regler ikke forhindrede Folketinget i at yde statstilskud til disse lufthavne, og tilskuddene blev tildelt efter samme kriterier som statstilskuddet til lufthavnene i Sønderborg, Esbjerg og Midtjylland er tildelt
|
L 184 - spørgsmål 6
|
Spm. om at bekræfte, at flyrejser foretaget med el-fly ikke er fritaget fra passagerafgift
|
L 184 - spørgsmål 7
|
Spm. om at redegøre for, om det forhold, at den foreslåede flyafgift bl.a. anvendes til at finansiere ældrechecken, strider imod artikel 15 i Chicago-konventionen af 1944 angående international civil luftfart (*2) samt artikel 12 i Open Skies-aftalen mellem EU og USA
|
L 184 - spørgsmål 8
|
Spm. om at yde teknisk bistand til et ændringsforslag, der undtager flyrejser fra passagerafgift, der foretages med elfly
|