L 112 Forslag til lov om anlæg af en tredje Limfjordsforbindelse.

Af: Transportminister Thomas Danielsen (V)
Udvalg: Transportudvalget
Samling: 2023-24
Status: 3.beh./Vedtaget

Spørgsmål 59

Vil ministeren bekræfte, at der i forbindelse med udregningen af de såkaldte eksterne effekter af 3. Limfjordsforbindelse alene er taget hensyn til uheld, støj, luftforurening og klima, mens eksempelvis ændringen af værdien af rekreative ressourcer ikke indgår i beregningen, jf. 3. Limfjordsforbindelse Samfundsøkonomiske beregninger Oktober 2023? Og vil ministeren kommentere, hvorledes dette stemmer overens med ”Vejledning i samfundsøkonomiske konsekvensvurderinger”, Finansministeriet August 2017, hvoraf det fremgår, at der ved beregning af de samfundsøkonomiske konsekvenser ”bør tages udgangspunkt i en bred fortolkning af tiltagets fordele og ulemper”?
Dato: 02-05-2024
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser
Dokumentdato: 07-05-2024
Modtaget: 07-05-2024
Omdelt: 07-05-2024

L 112 - svar på spm. 59 om ministeren kan bekræfte, at der i forbindelse med udregningen af de såkaldte eksterne effekter af 3. Limfjordsforbindelse alene er taget hensyn til uheld, støj, luftforurening og klima, mens eksempelvis ændringen af værdien af rekreative ressourcer ikke indgår i beregningen, jf. 3. Limfjordsforbindelse Samfundsøkonomiske beregninger Oktober 2023

Svar på TRU L 112 spm. 59 (pdf-version)
Html-version
Dokumentdato: 02-05-2024
Modtaget: 02-05-2024
Omdelt: 02-05-2024

Spm. om ministeren kan bekræfte, at der i forbindelse med udregningen af de såkaldte eksterne effekter af 3. Limfjordsforbindelse alene er taget hensyn til uheld, støj, luftforurening og klima, mens eksempelvis ændringen af værdien af rekreative ressourcer ikke indgår i beregningen, jf. 3. Limfjordsforbindelse Samfundsøkonomiske beregninger Oktober 2023

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version