Transportudvalget (TRU) Alm. del

Samling: 2014-15 (1. samling)

Spørgsmål 60

Hvordan vil et årsbudget for en Femern-tunnel se ud, hvis man nøjes med en 1-sporet bane og en 2-sporet vej med nødspor? Scenariet bedes udregnet under forudsætning af en årlig afskrivning på 1,3 procent, en rente på 3,5 procent, en pris på 300 kroner pr. overfart plus det på forhånd fastsatte jernbanebidrag på 350 millioner kroner. Det kan desuden oplyses, at der i dag kun er 1200 passagerer med togene om dagen, og at en 2-sporet landevej normalt forventes at kunne tage op til 12.000 biler pr. døgn.
Dato: 31-10-2014
Status: Endeligt besvaret
Emne: faste forbindelser

Endeligt svar

Dokumentdato: 06-02-2015
Modtaget: 06-02-2015
Omdelt: 09-02-2015

TRU alm. del - svar på spm. 60 om, hvordan et årsbudget for en Femern-tunnel vil se ud, hvis man nøjes med en 1-sporet bane og en 2-sporet vej med nødspor, fra transportministeren

Svar på spørgsmål 60 fra TRU (pdf-version)
Html-version

Foreløbigt svar

Dokumentdato: 28-11-2014
Modtaget: 28-11-2014
Omdelt: 28-11-2014

Foreløbigt svar på TRU alm. del - spm. 60 om, hvordan et årsbudget for en Femern-tunnel vil se ud, hvis man nøjes med en 1-sporet bane og en 2-sporet vej med nødspor, fra transportministeren

Foreløbig besvarelse af spørgsmål 60 fra TRU (pdf-version)
Html-version

Udvalgsspørgsmål

Dokumentdato: 31-10-2014
Modtaget: 31-10-2014
Omdelt: 31-10-2014

Spm. om, hvordan et årsbudget for en Femern-tunnel vil se ud, hvis man nøjes med en 1-sporet bane og en 2-sporet vej med nødspor, til transportministeren

Udvalgsspørgsmål (pdf-version)
Html-version